Friday, January 19, 2018

Ma tean sind



1.
Ma tean sind, kui tuled, ma tean sind, kui lähed;
ma tean, kui kirb tunne su huuled suleb.
Ma tean, kui hääl karjeks liig kähe;
kui maailm takka lööb ja näeb sinus vähe.
Kas keegi ongi, kes hooliks, kes kuuleb?”
Tule mu juurde, tule nüüd, tule –
eksinud lind, kelle silmad säramas kui tähed...


2.
Ma tean sind, kui räägid, ma tean sind, kui vaikid;
ma tean, kui sõbrad sind jätnud ja elu katki...
Ma tean sinu iga luuletust ja laiki;
valesid öeldud-tehtud ja salapaiki!'
Pööritud silmad on etem kui maha löödud kätk!”
Tule mu juurde, paigal tormamas su retk –
Walgekaaren, ma pakun sul rohkem kui Nike!


3.
Ma tean, kui sa soovid, ma tean, kui sa pead;
ma tean, kui sul heiteks on seatud kõik pärlid.
Ma tean, kui sa õnnistad, ma tean, kui sa nead;
ma tean, kui ainsad kaaslased on sulle koerad ja sead!
Valitud peksavad reht surutõrtes ja ikka poovad Pärtlit!”
Tule mu juurde, ära unusta oma lõhna ja värvi –
Minu ike on kerge ja minus jalgu järel ei vea!!


4.
Ma tean, kui sa kipud, ma tean, kui sa puhu;
ma tean, kui on rohkem vaadata, kui silmi on loodud.
Ma tean, kui viha ja mõrv toob kibedad vanded suhu;
mida teised on kiusanud, tõmmates albilt sohu...
Rikkad istuvad tõllas, kaagid on ikka poodud.”
Tule mu juurde, astu pühade roodu –
Mina annan paremini kui Rooma, võta mu Rahu!


5.
Ma tean, kui sa lõpped, ma tean, kui sa langed;
ma tean, kui segadus valdab sind tarkade manus.
Ma tean, kui pilgud on nagu laiad lumehanged;
mis nõudeid võiks valesti anda – nimi; vanus ja langud!
Iga lähker saab täidetud magusast veinist, igale tema annus!!”
Tule mu juurde, ma ei põlga sinu panust –
Pauk võib tulla luuast ja päike tõusta solgipangest!


6.
Ma tean, kui sa armastad, ma tean kui sa neimad;
ma tean, kui su pistoda on vermeist nii tume...
Ma tean, kui sa hõiskad, ma tean, kui sa leinad;
kui õpetussõnadest järele jäänud vaid roiskunud heinad!
Kus jäi mu esmane armastus, kui rõõm sinus sume?”
Tule mu juurde, kõik mu mõtted on Halastus, minu teed on kui Ime;
Mina panen sind hüppama üle müüri, mille rajanud, kes kusevad seina!!


7.
Ma tean, kui sa istud, ma tean, kui sa sünnid;
ma tean, kui loetud on kõik minutid ja hetked...
Ma tean sind, kui venivad kõik laenatud tunnid;
kui koormised ajavad sammud sõlme ja juuksed krunni!
Kas tõesti võin ühineda sinuga ja olla Sinuga retkel?”
Tule, tõesti nüüd, tule – kas surma või tulle või vette;
minu päralt on külv ja ka lõikus ning kõik, mis sünnis!

No comments:

Post a Comment