Täna
on mul Jumalas äratundmine, et pean rääkima sellest teemast. Mis
nüüd juhtus? Kristlane räägib Maagiast! Kas Kristlane on ehk ära
pööranud? Ons kristlane pooli vahetanud? Ei, ei! Midagi sellist ei
ole. Isegi korrakaitsjad räägivad oma loengutel sellest, kuidas
kuritegelik maailm toimib ja kuidas selle vastu toimida. See jutlus
siin on selline jutlus, mis peab kristlasi eluvõitluses toetama, et
me ei jääks oma tehnikas kohtlaseks ning arutuks.
Kui
me palvetame, siis on meie suhtlus Jumalaga pigem passiivne –
kindlasti on see niimoodi enamiku kristlastega, kes moe pärast
palvetavad, sest neid on õpetatud sedasi palvetama. Ja sellist viisi
palvetades on nad saavutanud mingi tulemuse, millega nad on pidanud
rahule jääma, sest ei oska kujutada ettegi, et võiks kuidagi
paremini. Aga siis on seal inimesed, kes oskavad pisut aktiivsemalt
ja emotsionaalsemalt palvetada ja kuidagi saavutavad selle
emotsionaalse lähedusega parema tulemuse, kui need passiivsed
palvetajad. On ju kogu hingest tulev laul „Ja ta ei vaata mind!”
palju liigutavam kui nätsu närides ümisetud „No mis elu see on?”
Mõlemad võivad laulda sama laulu, kuid tulemus on erinev, sest üks
teeb seda hingega ja teine mitte. - Ja siis on Maagia või kui seda
niimoodi nimetada agressiivne ning hüperaktiivne palvetamine.
Sellega
on võimalik teha nii head kui kurja, nagu interneti konto ja
kasutajanimega on võimalik teha head ja kurja. Interneti konto ei
saa iseeneses omada mingit teadvust kui tal pole küljes boti mis
konto omaniku tahet edasi annab ja midagi teeb, kuid isegi selliselt
on ta oma looja meele piiratud koopia ja mitte täpne jäljendus.
Nõnda, nagu kõikidel inimestel – noh, siiski kõikidel lääne
inimestel, kellel teatud elustiilist johtuvalt on korter; töökoht
ja elatustase – on internet, on ka kõikidel inimestel ühendus
vaimumaailmaga, mida nimetatakse „Maagia”. See, kas keegi seda
ühendust kasutab on iseasi.
Selleks,
et aru saada, mida ühendus tähendab, on jällegi vaja võidelda
hirmude ning eelarvamustega, sest „kirstlased ei nõiu” Nõnda
nagu ei või „kuri häkker” teie arvutit lambist üle võtta,
sest ta ei oma Jumalikke atribuute, nagu mingi antikangelane mõnes
filmis või arvutimängus, kes teeb tšiki-priki ja sinu maja
plahvatab, nagu oleks sinna tuhat kilo trotüüli ladustatud.
Samasugused ebamaised ja lapsikud eelarvamused on ka Maagia suhtes,
kus me ise Kuradi enda suhtes vägevaks teeme, omistades temale
võimeid ja õigusi, mida temal tegelikult ei ole.
Tulles
tavaellu ühe eriti nõmeda näite juurde, mis on juriidiliselt
korrektne, kuid mida tavainimene siiski ei suuda mõista, kuidas see
toimib: Eesti riigis on vargus defineeritud tahtliku omastamise
kaudu, kus kurjategija kindel tahtlus ületab omaniku tahtluse
omandit enda käes hoida, kas siis jõu või kavaluse teel, kuid
piirab kavaluse mõistet sellega, et omanik ei tohi varga mõtte
suunaga nõus olla ja peab seda aktiivselt eitama. - Kui nüüd varas
läheb inimese juurde, ja ütleb: „Palun anna mulle oma rahakott!”
ning lollike annab – siis varas võib rahumeelis sellega minema
kõndida, ja seaduse ees ei ole ta varas, sest omanik oli temaga
aktiivselt nõus ja andis ise, mitte ei võtnud varas omaniku
pintsakutaskust siis kui omanik kõrvale vaatas või mis iganes tegi.
Otse loomulikult peavad tal siis olema ka küllalt kiired jalad, et
siis põgeneda ja/või head lihased et lolli omanikuga kakelda, kuid
see ole enam eriti oluline, kuna juriidiliselt on kõik korrektne.
Nõnda omastatud rahakott ei ole vargus! Samamoodi, kui sina mõtled
oma südames, et kui kurat tuleb sinu juurde ja teeb nii ja naa, siis
võid sa kohe alla anda, sest siis kurat just niimoodi tulebki. Selle
asemel tuleb mõelda Jeesuse ristile ja seetõttu ei saa kurat tulla
sinu juurde ja teha nii ja naa. Sa ei like'i Facebookis ju igat
inimest, keda sa ei tunne, ja kui mingi teine inimene muutub sulle
vastikuks, siis oskad sa teda unlike'ida. Kuidas seesama teadmine,
mida inimesed ei valda arvutit kasutades, ei tõlgendu ümber
teadmiseks vaimsetest asjadest? Seetõttu on vaja tunda Maagiat.
Eriti
on vaja seda tunda needuste peale panemise ja maha võtmise pärast.
Selleks tuleb aru saada, mis asi on needus ja kuhu ta läheb. Needus
on nagu negatiivne palvekiri või siis hagi, kus sina kaebad kellegi
juures kellegi teise kohta. Kelle juures? Kindlasti mitte Saatana või
nõia juures, sest Saatan ehk Lutsiver, olgugi vägev oma endises
toreduses, on pagendatud taevast ja tükkidena maha paisatud maa
peale, kandma oma karistust ja ootama oma kohtupäeva nagu kautsioni
vastu vabastatud vang. Kas kautsjoni vastu vabastatud vang suudab
terve riigiga sõdida? Ei! Miks pärast? Sest ta on üks ainus isik
ja mitte terve armee. Isegi maiste kurjategijate allmaailmas ei ole
kurjategijad kõiges üksmeeles ja tihti nägelevad omavahel ja ei
või teineteist usaldada, sest armastus ei ole nende keskel. Samuti
on tõde see Kuradi kohta, kes on ka riius oma lähimate liitlastega
ja ei või teada, keda ta usaldada saab ja keda mitte. Sest äkki
teeb keegi Jumalaga tema vastu diili ja hakkab koputajaks. Mitte et
Jumalal seda vaja oleks, kuid selline hirm on siiski. Kuidas siis
seesama peaõelus, kes ise on pagenduses maapeal, ilmajäetud oma
aust ja väärikusest ning relvadest, mis tal taevariigis olidki,
saab teha niipalju kurja maapeal, nagu on ta kogu ajaloos teinud?
Samuti nagu minu „juriidiliselt korrektses” näites. Saatan küsib
sinult: „Palun ole hea mees ja anna oma elu minu kätte!” ning
inimene lööb selle peale kulpi „Jess boss!” Kõigile ei sünni
see teadlikult, mõnele suuremate ähvardustega; teistele rohkemate
ahvatlustega. Edevat inimeste pole mõtet võrgutada kombelõtvusega,
sest ta on uhke oma väärikuse üle ja nõrka inimest pole mõtet
taga ajada suurte ideedega, sest ta kardab juba oma varju ja on nõus
sellegi ees lömitama. Seetõttu, kui inimene ei taha saada iseeneses
ohvriks, peab ta alati aru saama, mis tema sees ja tema ümber
toimub, nagu ta teab, mis Sim-kaart on tema mobiilis ja palju ta oma
lepingu eest maksab ning mispärast. Ja oi kuidas inimesed lähevad
närvi, kui midagi sellest lepingust jäi täitmata ja oskavad oma
õigust taga nõuda. Samuti teenuse pakkujate poole pealt on see
tõsi. Aga vaimsete asjade ja Maagia osas on mökk-mökk. Nüüd
ühtäkki pole inimesel mingeid õigusi ja ainult kohustused ja ohud.
See
jutlus pole üleskutse kõigile, et hakkame koos pendlit keerutama
või midagi muud sarnast, vaid selleks et teile ei saaks mingit
sousti pähe määrida, mida iganes on osatud selle nimetusega üle
värvida.
Aga
tulles tagasi needuste juurde. Kuna needused on kaebekirjad Jumala
ees ja Jumal loeb neid ning mitte kurat – siis kui tõenäoline on
see teie meelest, et kui ligimene kadestab oma ligimest, ning paneb
talle needuse peale, et Jumal võtab seda kuulda. Kas kohus võtab
valekaebust kuulda, kui ta selle kohta teab, et see on valekaebus?
Miks peaks siis Jumal sellest eksiarvamusest saama kuradi orjaks ning
vasalliks või seesuguseks muutuma, et meie usume nõidadele ja
sihukestele fantastilisi oskusi ning omadusi, mida neil pole kunagi
olnud. - Tuleb lihtsalt omada kainet mõistust ja mitte käia
kahtlastes kohtades; suhelda kahtlaste inimestega; nõustuda
kahtlaste toimingutega – ja midagi kurja ei saa teiega juhtuda.
Õnnetused juhtuvad hooletutega, kes on liigselt eneses kindlad ja ei
pane enam tähele, mis nende sees ja nende ümber toimub. Seetõttu
teenimatu ja alusetu needus ei lähe mitte täide. Samas kui teenitud
needus kahjuks läheb – ja nii nagu kohus võib leida süüd nii
kaebajas kui kaitsjas, võib ka Jumal leida needuse peale, et süüdi
on mõlemad ja kahjustada vastavalt.
Kui
keegi tuleb sinu juurde, pärast seda, kui sinuga on juhtunud mingi
õnnetus ja ütleb sulle: „See juhtus sinuga, et ma needsin sind!”
Mida siis teha? Uskuda või mitte uskuda. Oleks ta sind päriselt
kahjustanud, vaevalt tuleks ta siis sinule seda kuulutama, kui ta
just midagi vastutasuks ei oota, nagu kommi pommiv vanem õpilane
koolis kiusab nooremat õpilast. Kuid sellele on võimalik vastu
hakata. Kristlane ütelgu: „Jumal õnnistagu sind ja hoidku sind!
Jumal lasku oma pale paista sinu peale ja olgu sulle armuline! Jumal
tõstku oma pale sinu üle ja andku sulle oma rahu! Aamen!” Ja
nõnda ta võidab kurja ära heaga, sest võibolla sind tabas hoopis
pime õnnetus ehk katsumus ja „nõid” tahab loodujõudude eest au
endale koorida – miks sa peaksid sellise elu kergemaks tegema!
Jällegi
mõelge selle rahakoti peale, mida ma „juriidiliselt korrektselt”
meenutan. Teie peate sellega ennem nõustuma, kui midagigi teie
eludes juhtub.
Salemi
nõiaprotsessid ja kõik muud massirahutused aga ka kelmide ohvriks
langemised toetuvad alati ühele lihtsale loogikale. Lihtinimene on
lammas ja ei ole psühholoogiliselt valmis kohtuma kurja hundiga ja
niipea kui ta teda näeb, siis ta tardub või põgeneb laiali ning
teeb hundil sellega enda tagaajamise ja murdmise kergemaks. Kui
lammas oleks arukas lammas, siis läheks ta hundile vastu, sest hunt
pole kunagi sellist olendit näinud, kes näeb välja nagu lammas,
kuid tuleb talle vastu ja ei löögi kartma. Ja kuna ta ei või sinu
mõtteid lugeda, kui sina neid talle just ei avalda, siis põgeneb
hunt selle „tundmatu tulnuka” eest ära, sest vahest see on mõni
uus liik, kes lambanaha selga on ajanud, mingi kuri parasiit või
kiskja, kes tuli nüüd hunti sööma. Samad hirmud, mis valdavad
teid, võivad ka vallata teie vaenlasi. Seetõttu ärge kartke ja
vaadake, mis Saatan võib teiega teha, vaid kartke Jeesust Kristust,
kes on teid päästnud põrguhauast, tulles maale inimesena; elades
ja surres ristil, ning kolmandal päeval üles tõustes – sest see,
kes võib niiviisi anda neile, kes seda väärt ei ole, võib selle
samuti ka tagasi võtta, nagu ta on andnud. Aga see, kes on vangis ja
ei pääse sealt välja, teda ei ole mõtet mitte karta – kes ta
siis niiväga on?
Ja
seetõttu on niipalju kurja maapeal, et inimesed ei anna andeks
üksteisele, mida iganes neil on võlgu teineteisega, ja sellepärast
on võimalik ka inimesi needa. Sest see on kui võla sisse nõudmine.
Kes on võimeline andestama ja loobub vihkamisest ja valust oma
südames, see on teispool needuste ja võlakirjade maailma, kus
niiviisi on võimalik kahju saada. Naeratavale inimesele ei viruta
ligimene kunagi vastu nägu, kui see on siiras naeratus. Kuid
kibestunud inimesele võib selline asi küll juhtuda.
Kui
ma õppisin koolis jutlustamist, siis mida mulle pidevalt korrati,
oli see, et ära pöördu jutlustades kunagi ühe inimese poole vaid
vaata mõttelist punkti auditooriumis ja ära too oma eraelu
kantslisse kaasa, sest kui su nägu on morn, siis see, kes sinu pilgu
endale saab, mõistab, et sa oled tema pärast morn ning hakkab end
kaitsma ja õigustama. Halvimal juhul tõuseb püsti ja kõnnib
minema ja sa oled kaotanud inimese. Kui sa oled aga sõbralik, ning
ühe inimese pihta, siis teised inimesed ei kuula sind enam, sest sul
on dialoog ühe inimesega ja see on „privaatne kõne” temaga
mitte nendega. See, kuidas me ennast ja teisi kõnetame, omab väga
suurt tähtsust, kuidas inimesed teie peale reageerivad ja kas nad
peavad vajalikuks kasutada enesekaitset või mitte.
Seetõttu,
ärge kunagi võtke elu isiklikult; ega õnnetusi isiklikult ega
nõidumist isiklikult. See lihtsalt juhtus teiega, nagu vihma
sadamine väljas ning inimene kõndis edasi ja ei sulanud mitte
suhkru kombel ära. Kui ta oli varem ilmateadet kuulanud, siis võttis
ta ka vihmavarju kaasa ja kasutas nüüd seda ning ei saanud märjaks.
Inimesed
ei ela õnnelikult, sest nad ei ole valmis elama, sest asjad juhtuvad
nendega isiklikult ja mitte kellegi muuga – ja seepärast ei saagi
inimesed oma vihastumistest ja vimmast ning haavatasaamistest üle.
See on nii isiklik, nende eneste oma! Piltlikult öeldes on põrgu
täis inimesi, kes hoiavad omaette ja püüavad järjest rohkem
omada, sest nad mõtlevad, et neid on isiklikult millestki ilma
jäetud, ja nad tahavad seda tagasi saada ja seda taga ajades on nad
sinna jõudnud. Aga taevas on vastupidiselt täidetud inimestega, kes
on maapeal õppinud naeratama ja naerma ning elu kergelt võtma ja
lihtsalt lähevad oma teed ning ei arva endast, et see, et ma nüüd
siin olen, on mingi eriline isiklik teene. - Ei, nad lihtsalt
lõpetasid vihkamise ja omastamise. Nad ei võtnud enam midagi
isiklikult.
Rahuloleval
inimesel pole Maagiaga midagi peale hakata, nagu täiuslikult
mediteeriv inimene ei lähe kunagi arvutisse mängima, sest ta võib
seda teha ka ilma arvutita. Kui ta siiski mängib arvutiga, siis ei
võta ta seda ikka isiklikult vaid tunneb protsessist lihtsat rõõmu
ega omista sellele mingit eritähendust, mida end õigustavad
inimesed, kes enda üle uhked on, teevad. Kas laps mängides ütleb
iseendale: „Jess, ma panin nüüd ühe klotsi teise peale, ma olen
tegija!” Ta lihtsalt paneb ühe klotsi teise peale ning on õnnelik
ning rahul sellega. Kogu tema meel on täidetud selle ühe klotsiga,
mida ta paneb teisele peale ja midagi muud ei loe. Miks siis peab
täiuslik mediteerija vajama lohutust väljaspoolt, mis tema tegevust
õigustaks?
Ometi
võib olla Maagiaga tegelemine – kui seda kitsendada eelpool
nimetatult agressiivseks palvetamiseks ning võtta üksnes ühendust
Isa; Poja ja Püha Vaimuga ning jääda Evangeeliumi juurde –
positiivne väljund oma probleemide teadvustamiseks ja lahendamiseks,
kui sa ei pea end kõikvõimsaks ning annad au Jumala nimele.
Jällegi, pidage meeles: Inimene võib endale Supermani kostüümi
küll selga tõmmata, kuid mitte sellega katuselt õhku tõusta, sest
ta pole Superman. Kui sina tead, kes sina oled, et sina oled kõigest
inimene ja inimesena sa mediteerid ja palvetad ning kasutad maagiat.
Siis sa saavutad palju. Kui sa oled ullike, siis hakkad sa uskuma
igiliikurisse, eirad energia jäävuse seadust ning hõõrdumist ja
jääd kõigest ilma.
Maagia
võib olla see, kui sa kirjutad ilusa luuletuse ning lähed mingi
nägemuse sisse, mille sa sõnadesse kätked, nõnda et inimesed
ahmivad õhku ja on pisarate äärel, sest nende süda sai nii
sügavalt liigutatud, et sinu loodud pilt oli nii ehe ja otsekohene.
Selleks peab aga eelnevalt endale teadvustama, mida ma tahan. Mis
vaatab mu hingepeeglist vastu ja kellena ma näen end tulevikus kui
kõik minu soovid ja kippumised on täitunud? Maagia võib olla vee
ammutamine teisele, kellel on janu, ja kes sinu käest küsis. See
võib olla leiva küpsetamises või puu raiumises. Sa oled üks oma
Loojaga ja tunned endast ning oma ligimestest ning ümbrusest rõõmu
ning pole enam kibestunud.
Kui
keegi teab Maagiat loitsudena, kuidas endale edu ligi tõmmata jne.
siis palun vabandust, seda Maagiat ma ei tunne, ehkki olen sellest
kuulnud. Kui ma veel jookseksin Mammona poole ja selle maailma
petlike võlude poole, kuidas ma siis veel näeksin Jeesust ja
suudaksin tema poole joosta? Tundke iseennast ja teadke, mida te
tahate! Ja see, mida te oma mõttes sööte; tarbite; teete, oletegi
teie. Sest teie olete oma mõtete produkt. See kõik on Maagia ja
teie vastutate tulemuse eest. Kui kunstnik maalib oma ateljees pilti
ning lahti jäetud aknast tulnud tuul liigutab kardinat, mis silitab
pintslit kunstniku käes, mis seepeale teeb käes vale kujuga triibu
lõuendile, siis pole süüdi mitte tuul, kes seda tegi, vaid
kunstnik, kes lasi end niimoodi mõjutada, ja ei võtnud pintslit
kindlamini kätte, et tema tahe ei oleks tuule tahtest nõrgem vaid
ikka tugevam. - Tuul ei või kunstniku tahet suunata, kuidas siis
ometi nõidus võib vastutahtsi inimest suunata? Kas ehk joodik võib
joomata purju jääda, ainult sellepärast et ta täidetud pudelit
vaatleb; või kui see on juba avatud või kui see on juba klaasi
valatud. - Ei! Ja veel kord, ei! Ta peab ise minema ja seda esiti oma
südames tegema, et tema tahab olla purjus mees, ja siis tema saab
päriselt purjus meheks, minnes pudeli juurde, kallates klaasi ja
juues. Aga pudeli vaatamine ei või inimest purju joota ja Maagia ei
või inimese hinge valitseda, kui ta vaid seda ise teab. Kus on su
rahakott või kus on su süda, kristlane?
No comments:
Post a Comment