Wednesday, November 22, 2023

Tunnista mu vastu

 



I

Mu Jumal! Tunnista mu vastu, et ma oleks su poolt;

ma tahan saata oma hinge kaugemale, teispool hela!

Sinu Heldus kestab igavesti, kuule mind, kanna hoolt –

Isa Taevas. Sina andsid Kristuse Jeesuse koolt'.

Ma ei ole sind väärt, kõik mu teod vaid reha;

kohusetäide. Silmili maha heidab Walgekaaren, selah –

kui Jesurun; kui Dagon, omas kojas: “Mis käsk suult!”



II

Su sulane on Riiukukk, Kommunismi tondike;

luba mind pöörduda, Püha Vaim, ja kanda ette!!

Walgekaaren asetab oma krooni, Jumala trooni eel;

Püha; Püha; Püha, on Isa-Poeg-Pühavaim, kuulake –

kogu Taevasmaa on täis Jahve Au ja kratte!!

Seepärast on seesinane julenud ilmuda su kätte –

eks ma ole tühi kui nooletupp – täida mind ikkest!



III

Viska mind maha, kui Aaroni kepp ja ma söön;

mina olen Rästik, kes neelab Egiptlaste mana!

Mina murran Vilisti nõiduse ja suud löön;

heidan Bileami ülepeakaela eesli seljast, vöölt

vallandan mõõga ja randmed teen lõdvaks. Muna

saab õpetama Kana ja laps rääkima, kui Cana

pissib uues Vissi valitsuse ja Pariisi missa kesk Jüriööd...



IV

Jah, Walgekaaren paneb oma krooni su jalge ette;

ma võtsin ta Nietzsche veristelt juustelt,

siis kui ma Manalas ringi kondasin, kesk setteid.

Akutagawa jättis mulle oma Mandariinid ja petted;

Inari väärilised hammasrattad, nagu puusalt

lastud hõbekuul tige; Hesekieli tunnistusel kuuske

veetud, nagu Kaval-Antsu Vanapagana talutamine tõttab!



V

Eks ta ole, nagu Veskikivi Veskikivis – mõlemad

pöörlevad pöördumatta! “Püha Ratastik” või Tesserekt –

mõõdunöör mõõdunööri peal ja joomari põlevad

huuled, mis lolli juttu loogilise lõpuni suruvad õlena...

Kõik mehed on kui hernehirmutised, põhu-traks;

ei ole neil tunnetust, et olla Riigimeheks, Kalevaks.

Kõik ajavad oma köit ümber Maarjamaa kaela, puues Malevat!



VI

Kui seina müüritud sauniku naine, kiriku löövis

võtmehoidja; oled sa olnud Eesti Vaim – Tartu

mine Perse, sina ikka müüd end odavaks sööbis;

sakste hulgas ja pompöösis – Häbeneb Röövel Ööbik,

ei kirjuta sinust ei Öpik ei Nugis, mine Tasku!

Sina ei ole Tark Mees, vaid ahjualune vakstu!

Kõik sinu juhid on Eeli poegade templihoorad röövis.



VII

Saatke needsinased minema Jumala palge eest, selah;

sest paganate õu on täis Baasani Lehmade ja Praaga

Härgade ammumist ning Aakani hõbeda kõla!

Lange maha, Iisrael, Ai all ning Meggido pärast.

Ka Jumalal on mõõk, et raiuda kõrvad ja saega

pekki rammuda, kuni habe on lõpnud ja tanu vaena

võetud! Tagasi Puulasse ja Tohtlasse, Täitmatu Muti-Vana.



VIII

Vaata, siin ma olen, Walgekaaren, kus on Rüütel;

Vägev Paladin, kes pidi mu turjal ratsutama!

Saada siis kohe Ülemehe järele ja kiitle –

Tõsti, Kirgasta oma palet, Jahve Sebaot, küütlev!

Sa Kõigekõrgem: Kõige Rikkaim Valitseja!!

Jeesus on Sinu Messias Kristus, Taaveti Poeg, Tänan!

Tema on Pikk Tänav Taevasse ja mu süüde …

No comments:

Post a Comment