Thursday, February 11, 2016

Jäta mind, ära jäta mind



Aga kui ta lakkas kõnelemast, ütles ta Siimonale: "Sõua sügavale kohale ja heitke oma võrgud välja loomuse katseks!" Siimon vastas ning ütles temale: "Õpetaja, me oleme kogu öö rühelnud ega ole ühtki saanud, aga sinu sõna peale ma heidan võrgud välja!" Ja kui nad seda tegid, said nad suure hulga kalu; ja nende võrgud rebenesid. Ja nad viipasid oma kaaslastele teises paadis, et nad tuleksid ja neid aitaksid. Ja nad tulid ja täitsid mõlemad paadid nõnda, et need olid vajumas. Seda nähes heitis Siimon Peetrus maha Jeesuse põlvede ette ning ütles: "Issand, mine minu juurest ära, sest ma olen patune inimene!" Sest kohkumine oli vallanud teda ja kõiki, kes temaga olid, kalasaagi pärast, mis nad olid saanud” Lk 5:4-9

1.
Oh jäta mind ometi, jäta mind,
su pühadus kohutab mind idast ja läänest;
mind vallanud hirmud, võib lõhkeda rind;
põhjast ja lõunast ning igast mu sõna käändest.
Seepärast, Jeesus, oh palun sind,
jäta see kärvand koer; jäta mind!

2.
Kuid kui sa mind jätad, ma olen nii üksi
ei hingata või sülgegi neeldes;
teen suurest õudusest sita ma püksi,
kui arvutan kokku eksitud käsud ja -keelded.
Ära jäta mind üksi, oh palun sind,
sest uhke ma olen ja sööb mind maapind!

3.
Oh jäta mind ometi, jäta mind,
kõik minu sõnad, mis teistel teind liiga;
kui nautisin nagu hunt, kes lamba lõhki rebind,
tema hinge ahastust silmas – seda viimset piina.
Seepärast, Jeesus, oh palun sind,
jäta see prussakas, jäta mind!

4.
Kuid kui sa mind jätad, siis kokku ma vajun,
nagu raudrüü, mis tühi; või lagunend koda;
sinuta kurjade vaimude seas karjun,
ununeb täiesti taevane rada...
Ära jäta mind üksi, oh palun sind;
sest pilkaja olen, mu keel reedab mind!

5.
Oh jäta mind ometi, jäta mind,
kui tegin ma valeraha tarkade kombel;
kui Variser-Saduser vanasti sind,
mu kivades loobitud laipu on terve kamber.
Seepärast, Jeesus, oh palun sind,
jäta see mõrtsukas, jäta mind!

6.
Kuid kui sa mind jätad, siis tõuseb mu kämmal
ja minugi verd tema tasuma hakkab;
ei leia ma rahu, kas voodi või sammal –
ikka mind leiab ja koha peal hukkab!
Ära jäta mind üksi, oh palun sind;
sest tasuja olen, ja müüdud mu hind!

7.
Oh jäta mind ometi, jäta mind,
kui hoorasin iga naisega mõttes;
kel vähegi ilu ja kel püsti rind –
panin meid kokku igas võimatus võttes.
Seepärast, Jeesus, oh palun sind,
jäta see hooraja, jäta mind!

8.
Kuid kui sa mind jätad, ei suudagi öelda
kui väga sind austan ja armastan ka
Kuidas Sinusse iga mu hingeõhk möödub
ja mu hommik algab vaid Sinuga...
Ära jäta mind üksi, oh palun sind;
Kes veel oleks nii Püha sa Taevalind!



No comments:

Post a Comment