1. „Häda teile, kes peate kaugeks kurja päeva, aga toote ligidale vägivalla aasta, kes magate elevandiluust voodites ja aelete oma asemeil, sööte talled karjast ja vasikad nuumlaudast, kes sepitsete laule naabli saatel, valmistate endile mänguriistu nagu Taavet, kes joote karikaist viina ja võiate endid parima õliga, aga Joosepi hukkumine ei tee teile haiget!” Am 6:3-6
2. „Aga häda teile, kirjatundjad ja variserid, te silmakirjatsejad, et te sulete taevariigi inimeste eest! Ise te ei lähe sisse ega lase sisse minna neid, kes tahavad sisse minna... Häda teile, kirjatundjad ja variserid, te silmakirjatsejad, et te käite läbi mered ja maad, et saavutada ühegi, kes heidab teie usku; ja kui ta on heitnud, siis te teete temast põrgulapse, kaks korda hullema kui te ise olete!.. Häda teile, kirjatundjad ja variserid, te silmakirjatsejad, et te maksate kümnist mündist ja tillist ja köömnest ja jätate kõrvale, mis on tähtsaim käsuõpetuses, õigluse ja halastuse ja ustavuse! Seda tuleks teha, aga teist mitte jätta tegemata. Te sõgedad teejuhid, kes kurnate sääski, aga neelate alla kaameleid! Häda teile, kirjatundjad ja variserid, te silmakirjatsejad, et te karika ja vaagna teete puhtaks väljastpoolt, aga seestpoolt on need täis röövi ja aplust! Sa sõge variser! Tee esmalt karikas puhtaks seestpoolt, et see ka väljastpoolt saaks puhtaks! Häda teile, kirjatundjad ja variserid, te silmakirjatsejad, et te olete lubjatud haudade sarnased, mis küll väljastpoolt on nägusad, aga seestpoolt on täis surnute luid ja kõike räpasust! Nõnda olete ka teie küll väljastpoolt näha õiged inimeste ees, kuid seestpoolt te olete täis salalikku meelt ja ülekohut. Häda teile, kirjatundjad ja variserid, te silmakirjatsejad, et te ehitate prohvetite haudu ja kaunistate õigete hauasambaid ja ütlete: kui me oleksime elanud oma esiisade ajal, ei meie küll nende osalised oleks olnud prohvetite verd valamas! Nõnda te siis tunnistate iseeneste vastu, et te olete nende lapsed, kes tapsid prohveteid! Et täitke siis ka oma vanemate mõõt! Te maod, te rästikute sigitis, kuidas te põgenete põrgu hukatuse eest? Seepärast, vaata, ma läkitan teie juurde prohveteid ja tarku ja kirjatundjaid! Ja muist neist te tapate ja lööte risti, ja muist neist te piitsutate oma kogudusekodades ja kiusate neid taga ühest linnast teise, et teie peale tuleks kõik vaga veri, mis on valatud maa peal alates õige Aabeli verest Sakarja, Berekja poja vereni, kelle te tapsite templi ja altari vahel. Tõesti ma ütlen teile, see kõik tuleb selle sugupõlve peale!” Mt 23:13,15,23-36
3. „Aga teile, kes kuulete, ütlen ma: armastage oma vaenlasi, tehke head neile, kes teid vihkavad; õnnistage neid, kes teid neavad; paluge nende eest, kes teid siunavad. Kes sind lööb vastu kõrva, sellele paku ka teine; ja kes sult võtab kuue, sellele ära keela vammust. Anna igaühele, kes sind palub, ja sellelt, kes võtab sinu oma, ära nõua tagasi. Ja nõnda nagu te tahate, et inimesed teile teeksid, nõnda tehke neile. Ja kui te armastate neid, kes teid armastavad, mis tänu on teil sellest? Sest patusedki armastavad neid, kes neid armastavad. Ja kui te teete head oma heategijaile, mis tänu on teil sellest? Sest patusedki teevad sedasama. Ja kui te laenate neile, kellelt te loodate tagasi saada, mis tänu on teil sellest? Patusedki laenavad patustele, et nad samavõrra saaksid tagasi. Aga armastage oma vihamehi ja tehke head ja laenake ilma midagi selle vastu lootmata; siis teie palk on suur ja te olete Kõigekõrgema lapsed, sest tema on lahke ka tänamatute ja kurjade vastu. Olge armulised, nõnda nagu teie Isa on armuline.” Lk 6:27-36
4. „Häda teile, variseridele, et te armastate esimest istet kogudusekodades ja teretusi turgudel!” Lk 11:43
5. „Aga kui nende südamed olid rõõmsad, vaata, siis piirasid linna mehed, kõlvatud mehed, koja ümber, tagusid ukse pihta ja rääkisid vanale mehele, koja omanikule, öeldes: "Too välja see mees, kes tuli su kotta ja me katsume teda!" Siis läks mees, koja omanik, välja nende juurde ja ütles neile: "Ei, mu vennad, ärge tehke kurja, sellepärast et see mees tuli mu kotta! Ärge tehke niisugust jäledust! Vaata, siin on mu neitsilik tütar ja selle mehe liignaine! Ma toon need välja, magatage neid ja talitage nendega, nagu teie silmis hea on! Aga selle mehega ärge tehke seda jäledat asja!" Ent mehed ei tahtnud teda kuulata; siis haaras mees oma liignaise ja viis selle õue nende juurde; nad ühtisid sellega ja tarvitasid tema kallal vägivalda kogu öö kuni hommikuni, ja lasksid ta minna, kui hakkas koitma. Ja naine tuli hommiku koites ning langes selle mehe koja ukse ette, kus ta isand oli, jäädes sinna kuni läks valgeks. Kui tema isand hommikul tõusis ja avas koja uksed ja tuli välja, et minna oma teekonnale, vaata, siis lamas naine, tema liignaine, koja ukse ees ja käed olid läve peal! Ta ütles temale: "Tõuse ja lähme!" Aga ta ei vastanud. Siis tõstis mees tema eesli selga, võttis kätte ja läks koju. Ja kui ta jõudis oma kotta, siis ta võttis noa, haaras oma liignaise ja lõikas tema luid-liikmeid mööda kaheteistkümneks tükiks ning läkitas need kõigisse Iisraeli rajadesse. Ja igaüks, kes seda nägi, ütles: "Midagi niisugust ei ole sündinud ega nähtud alates sellest ajast, kui Iisraeli lapsed tulid Egiptusemaalt, kuni tänapäevani! Mõelge sellele, pidage nõu ja kõnelge!" Km 19:22-30
Paljud
inimesed on oma elu jooksul seda küsimust küsinud. See kõlab
järgmiselt: „Kui Jumal on nii Hea, siis miks ta lubab nii palju
kurja sündida?” Mõned rafineeritumad küsivad retooriliselt: „Kas
Jumal suudab valmistada kivi, mida ta tõsta ei suuda?” – et
sellega ise vastata, kui suudab luua, aga mitte tõsta, siis on möku;
kui ei suuda isegi mitte luua, siis pole kõikvõimas, või vähemasti
on tema kõikvõimsus meie loogilise mõtlemisega piiratud ja seega
mitte päris lõputu. Jah, räägi sellest, Walgekaaren, miks on
kurjus maapeal ning Jumal ei tee midagi, samas kui inimesed elavad ja
surevad, kannatavad täiesti mõttetult, ilma et oleks midagi erilist
teinud või elanud – ons see siis elu!
Tänane
jutlus on Õelusest. Ma meelega ei kasutanud sõna Kurjus, kuna
sellega ei saa luuleliselt nii palju mängida. Õelusel on ju
topelt-tähendus, sest see võib lähtuda sõnast „Õel” –
samuti aga sõnast „Õde” – Sellepärast kirjutataksegi, kui sa
tahad õdede kogu nimetada, see segaduse ära hoidmiseks „Õdelus”
Ma ei hakanud kasutama sõna „Vendlus” kuna ma tahtsin rõhutada
diferentseeritud mõtlemist, mis juba sellest pihta hakkab, et mehed
on paremad kui naised – sealt hakkab juba Õelus pihta ja on
põhjus, miks Jumal ei sekku meie eludesse, vaid laseb meil ise
vastutada, sest muidu me ei saaks aru, mille eest meid põrgusse või
taevasse võetakse, kui me ise oma head ja paha ei teeks. Liiga
lihtne oleks siis kõik Jumala kaela ajada ja öelda: „Mina ei
teinud midagi!” nagu salgasid Aadam ja Eeva pärast pattu
langemist, kuni maoni välja, kellelt Jumal enam ei küsinud, miks ta
seda tegi, vaid pagendas taevast needusega minema. Sest inimlik
õnnistus, mis inimestele jäeti ja mitte inglitele või loomele, oli
personaalselt inimestele mõeldud. Ja seda ei võinud kuidagi moodi
ära rikkuda, et Inimene oli loodud Jumala näo järgi, nagu isegi
inglid ja loomad/linnud pole loodud. Ometi omistavad inimesed, kui
nad räägivad jumalatest, inimese kehale mingeid loomariigi elanike
omadusi – ka tänapäeva reklaamindus on selle üle võtnud, sest
see toimib inimese alateadvusega väga hästi – et siis
lehmakaubelda, kuidas Jumal võiks taevas täpselt olla ja tema
Inglid.
Kannatage
ära see fakt, et ma olen jälle päisesse ohtrasti viiteid lisanud,
sest mulle meeldib palju piiblit lugeda – need peavad teksti
paremini hoomatavaks muutma, et te minu teema arenduse kiirusega
suudaksite sammu pidada, sest ma ei kavatse teile halastada ja panen
teid jooksma nagu jalamehe Mustangi hobuse kõrval. Kui teil on
sellega mingi probleem, siis te ei pea edasi lugema. Niisiis!
Lähis-Idas,
kus Kristlus ja Judaism alguse said on selline stereotüüpne
maailmapilt, mille vastu Jeesus palju sõna võttis – kõige
paremini saab selle kokku võtta tsitaadiga: „Armasta
oma ligimest, vihka oma vaenlast!” Erinevalt
tänapäevast, kus pole vahet, kellele sa liiga teed, kuritegu on
kuritegu, siis vanasti oli lähis-idas teisiti. Kui sa petsid oma
rahvuskaaslast – see
oli kuritegu, mida tuli häbeneda ja mille eest sind võis vähemasti
häbistada, mille sa pidid ka rahaliselt või oma eluga hüvitama.
Kui sa sedasama teed aga muulasele, kes ei ela alati sinu seas –
see muulane, kes elas, oli samuti seadusekaitse all – siis see
polnud seaduse ees patt – kui oli tegemist lausa vainlasega, siis
temale võis absoluutselt kõike teha. Kaupmehed pidid jälgima, et
nad kedagi Iisraelis ei tüssaks, kuid kui sa said mõnda naabrit
tüssata – see oli täiesti lubatud. Selle vastu sõnastaski Jeesus
oma kurikuulsa: „Armasta
oma ligimest nagu iseennast!” hõlmates
sõna „ligimene” alla rohkem kui tema kaasaegsed saduserid ja
variserid või seloodid olid nõus tunnustama. Sest sinu armastus
sõltub sellest, kes mahub sõna „ligimene” alla. Kõik muud
inimesed on nagu „prussakad” – nagu kõnetati Rwanda veresaunas
hukatud suguharu liikmeid, sest nemad ei teinud kirikuga niipalju
koostööd kui üks teine suguharu, kellele silmad ja kõrvad
meelitusi täis lakuti ja siristati. Sest nemad olid valitud rahvas
ja seega võisid rohkem, kui vähemad inimesed. Õelus algab sellest,
nagu kirjeldas seda J.K. Rowling oma raamatus „Harry Potter ja
Surmavägised” „Need,
kes ütlevad võlurid ennekõike, need ütlevad varsti surmasööjad
ennekõike! - Seetõttu tuleb ka arvestada mugude ja
sopaverelistega.” (Minu
poolt utreeritud viide, sic.) Kui sa end kehtestad mingi tunnuse
järgi, siis pead sa selles lõpuks äärmuseni minema, mis sunnib
sind ka oma lapsed alla neelama, nagu talitas Cronos kreeka
mütoloogias – püüdes ära süüa Zeusi, oma järglase jumalate
valitsejana. (Viide 1. Am 6:3-6) Sest revolutsioon on alati oma lapsi
söönud – sest olles piibellikult väljendudes „liiga õiglane”
on selle hinnaks surm. Sest patu palk on surm ja keegi ei saa enda
tegude eest õigeks, kes seda siiski üritab, see väljub Jumala
päästeplaanist ja jõuab Nirvanasse – tema elu lõpeb maa peal.
Kui
sina ei juurdu kristlasena Jeesusesse, siis pole sind Jumalale vaja,
sest sa raiskad ruumi. See on tõde seda rohkem, mida lähemale sa
Jumalale liigud – kui sa oled tavaline reakristlane, siis läheb
see sinust rahus mööda ja sa ei pea midagi sellest tähele panema.
See jutt on kirjutatud mõttes neile, kes tahavad olla
Hardcore-kristlased
või Overkill-kristlased
pehmodele
ja argpüksidele pole selliseid kõnesid vaja teha.
Selline
oli lugu ligimese armastusega – sinna juurde oli juutidel üks
huvitav komme: „Külalise
armastus” Kuna
vanasti ei olnud telekaid ja massimeediat, siis tähendas ootamatu
külaline rohkemat kui lihtsalt inimese vastu võtmist. See tähendas
ka uudiseid. Need uudised võisid teatud hetkedel tähendada elu ja
surma, kui võõras sulle näiteks muuseas ütles, et sinu suunas on
sõjasalk liikumas, kes on lähistel leeri üles löönud. See andis
võimaluse pakku joosta, kui sa päris ei tahtnud oma põllul tõuraks
muutuda või vangi minna, või kui sul oli perekond, et nendega
midagi kurja ei juhtuks. Seetõttu suhtuti ränduritesse pigem
soosivalt – ja peremehe vaatepunktist oli au küsimus olla hea
majapidaja. Iga kuritegu sinu lauas istunud võõra vastu oli
kuritetgu terve majapidamise ja Jumala vastu. Seetõttu võis
peremees hüljata kasvõi oma neitsiliku tütre ja külalise
liignaise, nagu juhtus (Viide
5. Km 19:22-30) Sest mees-külalisele lauas ei võinud kurja juhtuda
– seejuures see pakkumine, et keppige pigem mu liignaist kui
külalist, sest need „kõlvatud mehed” kirjakohas olid külapeded
– kohalikke mehi ei võinud nad Iisraeli seaduste pärast keppida,
mille eest oleks neid kividega surnuks visatud – kuid kuna nemad
neid oma kojas vastu ei olnud võtnud, siis nende jaoks oli see
võõras „aus kaup” – seda tuleb tõlgendada (Viide
3. Lk 6:27-36) kontekstis – sest seda retoorilist pakkumist ei
võinud tegelikult vastu võtta – just sellepärast vihastus
külaline nii äärmuslikult, et ta oma surnuks kepitud liignaise
tükkideks lõikas ja igasse Iisraeli otsa saatis, nagu muidu ei
olnud kombeks oma naise laibaga talitada, isegi kui see oli
liignaine. Sest need kõlvatud Benjamini suguharru kuuluvad mehed
oleksid pidanud sellisest jõledast pakkumisest tagasi põrkuma, sest
selle pakkumise vastuvõtmise eest oli samuti kividega surnuks
viskamine ette nähtud. Aga seda alati ei peetud nii kõvasti meeles
– see oli niiöelda „valge
patt” aga
kui nad oleksid suutnud külalise kätte saada, siis tema keppimine
oleks olnud „must
patt” nii
suur patt, et iga Iisraeli perekond oleks läinud Jordani padrikusse,
raiunud sealt kolm koormatäit hagu ja läinud sellise perekonna
juurde, et teda majja sisse põletada, nagu sündis selle
perekonnaga, kes Simsoni pruudi teisele naiseks andis, et see oli
pulmast vihaga lahkunud, aga hiljem tuli kahetsedes vastavalt
seadusele tagasi ja ei võinud enam oma pruuti kosida, sest teda ei
olnud enam saada. Sellised kiuslikud nüansid tekivad, kui sa pühade
seadustega mehkeldad. Väga palju inimesi võib surma saada, kui
keegi neid tõsikindlalt täitma ja tõlgendama hakkab, nagu seda
jumalamees Simson tegi, kes tänapäeval oleks terroristiks
kuulutatud, kuid Iisraeli jaoks oli ta rahvsuskangelane, et ta enne
oma surma suutis nii palju viliste teise ilma saata, kui ülejäänud
Iisrael ei teinud mittemidagi, et pühakirja oma elus täide saata,
sest see oleks liiga ebamugav olnud.
Te
nüüd kindlasti küsite, miks ei võinud Benjaminlased need kõlvatud
mehed hüljata, kui süü ainult nendes oli? Ligimese armastuse
pärast ikka – sest need „külapeded”
olid neile ligimeseks, ja nende hülgamine oleks nende au ka täis
kusenud. Aga ilma auta ei võinud Iisraelis ja lähis-idas mitte
midagi peale hakata. Autud olid nagu „juriidilised
pidalitõbised” keda
ei pidanud ligimeseks pidama. Kui Benjamin oleks niimoodi oma
ligimese hüljanud, oleks järgmisel kaubal või sõjal armu
palumisel võinud see kurjasti kätte maksta, kui neile samuti
tehakse. Seetõttu panigi Benjamin viimse naise ja lapseni vastu,
nõnda et hiljem pidi Iisrael kurja needuse pärast neile lubama
pruudiröövi praktiseerida, et seaduse järgi nad ei võinud enam
Benjaminile andeks anda, kuid ligimese armastuse pärast pidid nad
selle suguharu Iisraeli siiski alles jätma. Jumala seaduseid
rikkudes on tagajärjed väga rängad. – Selpet mõned peded ei
saanud oma lihahimust üle ja pidid valesti keppima. Sest neil puudus
ligimesearmastus või õigemini, et nende mõiste „ligimene” oli
nii piiratud. Kui sinu mõiste „ligimene” ei sisalda kogu
maailma, nagu Pilapasknääris oli viide: „On
vaid üht tüüpi „rahvad” (folks) – rahvad!” siis
varsti pead sa nende inimeste verd valama ja neid oma verejanulistele
deemonitele ohverdama, keda sa oma ligimeseks ei pea. Lause „Sa ei
ole oma, vaid võõras!” on taevariigis samaväärne
surmaähvardusega, sest õigete tingimuste tekkimisel sa pole nõus
temaga koos elama.
Armastusega
on lihtsalt nii äärmuslikud lood nagu lausega: „Natuke
rase”,
mis on võimatu – sa kas oled rase või ei ole rase – sa kas
Armastad või ei armasta üldse mitte. Head inimest on väga lihtne
armastada, sest ta ju maksis sinu tunnete eest – kuid tee seda
inimesega, kes sind näkku sajatab, sest temas on kuri vaim – vat
see on Armastus, selline Armastus, mida mina tunda sain, kui ma
Jeesusega kohtusin, kui ma vihas keedes oma koguduse
Jumalateenistuselt koju läksin et satansitiks hakata, et olin
kristlaste suhtes alla andnud, kuid ei jõudnud veel üle ristteegi
astuda, kui Jumala kõikevõitev Armastus mind läbi raputas ja ma
oma elu hoopis Jeesusele andsin ja järgmisel pühapäeval oma nime
ristimiseks üles andsin – ja kuigi mulle püüti selgeks teha, et
sel aastal enam ei saavat, sain ma siiski aasta viimasel
hingamispäeval ühes sõpruskoguduses, kus ristimisbassein, mida
meil ei olnud, ristimisteenistuseks valmis pandud oli, kus minagi
löögile pääsin. Minu elu kõige helgem hetk oli astuda
ristimisvette ja tunda selle karget külma, oma endise elu
ristimishauda jätta ja sealt jälle kristlasena välja astuda, nagu
Jeesus oma hauast üles tõusis ja taevasse läks.
Ei
mingit kompromissi, vaid Armastus! Hallelujah! Aamen!
Aga
kuidas on lood Kristlastega – nendega, kelle kätte praegust on
meie meelest nii ülevalt usaldatud Evangeelium, et juudid olid oma
kutsumiseks liiga vaimupimedad ja Messiat ära ei tundnud. Kas nad on
tõesti selle kutsumise väärilised? Kardan et mitte. Paljuski oleme
kurjemad kui Jeesuse kaasaegsed. Kindlasti palju õelamad. Kuidas
siis nii? Kuidas ma julgen laimata oma usukaaslasi! Kuid kaks tuhat
aastat on siiski mööda läinud ja maailm pole „Mäejutlusele”
vaatamata
õiglasemaks muutunud – et veel otsemalt ütelda, varem hukkus
Rooma impeerium, et ta ei suutnud hoolida oma rikkustest ja need
minetas; nüüd astub Euroopa Liit pagulaskriisiga ja oma senise
liberaalse poliitikaga samasse ämbrisse – sest nemad ka ei ole
tahtnud hoolida ja murestseda mõiste „ligimene” tähenduse üle,
niikaua kui samad inimesed võimul on – miks inimesi keerulise
filosoofilis-filoloogilise mustkunsti ja kometiga hirmutada ja
vihastada. Tuues näite loodusest – kui sa väetad puud, siis pead
sa seda ettevaatlikult tegema, sest kui sa liiga palju väetad, siis
kuivatad sa juured ära. Suhe peab olema alati nii, et juured
sisaldavad rohkem toitaineid kui muld, sest muidu liiguvad toitained
selles suunas, kus on – ja sinna antakse juurde – sealt, kus sina
arvasid, et on piisavalt, sinna ei jää midagi. Ning puu kuivab ära
– rumal hoolitsus tapab!! Tea mida sa teed ja miks, et pärast ei
peaks kibedaid kaotuse ja kahetsuse pisaraid valama. Eriti, kui selle
kohta on mingi õpetussõna mõnes vanas tolmuses raamatus olemas,
mida sa juhtumisi oled ka lugenud. Milleks siis seda põlata ainult
selpet, see ei ole piisavalt populaarne ja võida sulle ligimeste
üleüldist tunnustust? (Viide 2. ja 4. Mt 23:13,15,23-36; Lk 11:43)
Kui
sinu usk ja teenistus pole parem variseride ja saduseride
teenistusest, kes olid oma ala eksperdid, täpselt nagu demagoogid
kreekas – mõlemad grupid said pilanimedeks, et ei suutnud oma
suurt tarkust kriitilisel hetkel, kui sellest kogu ajalugu olenes,
maksma panna. Sest mis kasu on sellest, kui sa suudad oma elus olla
tark inimene – kuid teised inimesed sellest kasu lõigata ei või,
sest kui nad sind otsima tulevad, siis pole meest kusagilt võtta –
mees andis sõna ja mees võttis sõna ning mees jättis enda ellu,
kuid sinu probleemiga end ei sidunud, sest see oleks liiga kulukas
olnud. Milleks nimetada Kristlasi üldse kristlasteks, kui nad on
seda ainult Pühapäeviti või Hingamispäevil ehk kirikupühil; või
9-17 aga mitte muul ajal, sest see oleks tavaelule liiga koormav. Aga
nagu ütles Jeesus: „Kui
kellelgi härg kukub kaevu hingamispäeval, siis aitab omanik ta
sealt kahju pärast välja, kuipalju enam võib Jumal taevas aidata
inimest kes nii kaua on olnud kuradi kiusata, et teda hingamispäeval
oma vaevast sünagoogis tervendada!” Formaalne
usk ütleb selle peale – jah, aga!
„Ärme
ikka viska last ühes pesuveega õue!” Kultuur ja kombed peavad
alles jääma – need samad kombed, mis enne võib-olla ei tulnud
meeldegi, et nad olemas on, kuid kui tuleb kiuslik jumalamees, siis
äkki tuli meelde, et oli nagu mingi reegel...
Ka
mina armastan Eesti kultuuri, sest ma olen Eestlasena sündinud, kuid
siiski pean ma oma usus end pigemini pagulaseks, nõnda nagu ma olen
seda piiblit lugedes õppinud, isegi kui see mulle samuti kodumaa
maksma läheb, nagu Alenderile enne mind, kes laulis, et tema ei lähe
kunagi siit minema, kuid aeti korteri järjekordadega, kus ta
tagurpidi liikus, siiski minema ja läks prohvetlikult Estonia pardal
põhja! Kui ma sellest kuulsin, siis nutsin endalt silmad peast
välja, sest Alender on mu lemmik-laulik, kelle teosed mind väga
palju kõnetanud on.
Ma
ei soovi pagulasi Eestimaale, kuid nad tulevad sellele vaatamata,
ning nad tulevad et jääda. Muidugi otsivad meie liberaalsed juhid
selleks patuoina kas siis „Odini
sõdalaste” seast
või mõne kohaliku Metsatrolli juurest, kes kommentaariumis töllimas
käib, nagu „Kristallööd”
Saksamaal
õigustati ära ühe juudi soost mehega, kes püüdis ühele saksa
ametnikule atentaati teha. Samuti otsivad ja leiavad meie
poliitilised nomenklatuuri eesrindlased endile patuoina, kes teeks
mingi pogrommi, et oleks võimalik ilma rahvahääletuseta nii palju
pagulasi vastu võtta kui võimalik, et leevendada Saksamaa ja teiste
suurriikide pingeid, kes on niipalju rohkem vastu võtnud. Sest me
tahame ju nendega ühes paadis ujuda, mitte aga päästerõngas järgi
hulpida. Aga kui laev läheb ühes kapteniga põhja, kas siis on hea
mõte vägisi laeva peale munsterdada? Seda
on näha juba „Pealtnägija” kallutatud teema arendusest, kus nad
polevat suutnud ühtegi trollijat kätte saada, et neilt kommentaari
võtta – võib-olla selpet, et nende etteantud formaat nägi
sellist stsenaariumi, kus trollija saab ümber lükatud – ja
sellega pole tõesti ükski mõtlev inimene nõus ja kasutab õigust
vaikida. Kuid kui nad oleksid mõne aruka dissidendi nööbist kinni
võtnud ja ära kuulanud ja see intervjuu oleks õiguse andnud „Odini
sõdalaste” sarnastele kampadele ja interneti trollijatele – siis
oleks see Euroopa kontekstis piinlikult lõppenud – sama piinlikult
kui Benjaminlastele pedemeeste küsimus nende seas, keda üldse ei
tohtinud seaduse järgi olla. See ajakirjanik, kes paneb toime
sellise disharmoonia ülemaailmses meedias, võib kohe hakata oma
töölauda tühjendama, kui mitte valmistuma Quantanamosse ümber
kolima. Olenevalt sellele, kui veenvalt ja teravalt tema selline
intervjuu trollijate kasuks langes ja mingeid vigu valitsuse ning
Euroopa Liidu juurest leidnud oleks, sest kogu lugupidamise juures,
miks ei võimaldatud tollele „Pealtnägijas” viidatud
omaalgatusele riigi toetust ning politseieskorti? Siis oleks kõik
trollijad lähedal ja kaugel oma suud kinni pannud ja mitte ühtki
halba sõna vastavatele adressaatidele esitanud – aga kuna need
entusiastid on tavaliselt üksinda, siis selpet jäävadki kahe tule
vahele. Sest valitsus ei taha ju rahvsulikult meelestatud valijate
seas kiduda, seetõttu ta teebki „mittemidagi”! Parem kui keegi
muu musta töö nende eest ära teeb, et nemad võiksid EL-s särada
oma tarkuse ja arukusega. Ainult üks politseieskort täisvarustuses
ja kõigi lipukirjadega koos kätleva Taavi Rõivaga ja ma oleksin
sellele mehele andeks andnud, et ta minu silmis poliitiliselt nii
noor tundub, et isegi mu Nokia temast vanem on! Seetõttu ma arvan,
et valitsus jättis meelega need „Pealtnägijas” esile toodud
trollimisohvrid vihma kätte, et mõne juhmi pogrommi kaudu pagulased
odavama vaevaga sisse saada. Sest enamus Eestlasi on kohe pagulastega
nõus, kui enne seda küsimust Postimehe esiküljel verest nõretav
aktivisti laip tõurab, kes läks pagulastele ligimese armastust
näitlema – kuid üksinda ja mitte valitsuse abiga. Need näited,
kuidas pagulastele ligimesearmastust taheti osutada, polnud mulle
vastukarva ja ma oleksin nendega kahel käel nõus – kui oleks ka
riigi toetus, et ka need, kes leiavad, et rahvuslik nidusus on etem
kui multi-kulti, ellu jääks. Selleks peaks aga valitsus oma
retoorikat rahvuslaste suhtes viisakamaks keerama. Sest pole mõtet
nõuda viisakust nendelt, kellede kohta mõni poliitik avalikult
möönab, et on nõus neile kuuli pähe kihutama – ja on pärast
seda ikka poliitikas olemas – see
on ka trollimine. Kui trollimine internetis on keelatud, siis on see
ka valitsuses ja poliitikas ja poliitikute sõnavõttudes keelatud –
või on tegemist sellise ühepoolse diiliga, nagu lapsevanemad
lastele ülalt alla delegeerivad, kuna õige õhtune magamamineku aeg
on. Sel juhul ei maksa ka täiskasvanulikku käitumist oodata, kui
retoorikas on kogu rahvuslikult meelestatud ringkond „lapsikustatud”!
Muutke esiti oma suhtumist, siis muutub ka vaenlase suhtumine sinu
suhtes ja ta ei pea oma kilpi ja mõõka liiga kõrgele tõstma;
võib-olla isegi saab need kõrvale panna, kui viisakus teatud
kriitilise piiri ületab. Aga keegi ei lase endale vabatahtlikult
pähe istuda, et siis seda rahvuslikuks lõimumiseks nimetada.
Kui
pagulased tulevad suurte hordidena Eestimaale, siis nemad ei austa
meie kultuuri ja loodust nagu meie seda teeme – sest meiegi ei
mõtle nagu indiaanlased Ameerikas või hindud Indias – ja peaksime
seda ennemini õppima, kui suudame hoomata, kuid kus see peaks
toimuma, kui seda pole riiklikult täpselt üksipulgi lahti
seletatud, kust reapealt ja mille arvelt see raha tiksuma hakkab, kui
euro-dotatsioonid projekti all otsa lõpevad ning kohalik rahastus
peab algama. Sest, kes on pidanud oma kodust lahkuma, see on stressis
ja see niipea ei taha sama teed ette võtta, isegi, kui tema endisel
kodumaal kõik korda saab. Sest see oleks tülikas ja see tuleks
jälle rahaliselt ära korvata – mida tõenäoliselt ei saa kunagi
olema. Ja kuna need pagulased saavad siia kaheks või kolmeks või
neljaks põlveks jääma, siis suure tõenäosusega moodustavad nad
getod ja ei lõimu ega assimileeru üldsegi Eesti ühiskonnaga, sest
neile ei ole Eesti multikulti liberaalsus üldsegi „taevamanna”
vaid,
kui nad on moslemid, usust ära taganemine ja oma kultuuri eripära
hülgamine, mida karistatakse nende seas surmaga! Võttes need
pagulased vastu, määrame end samasse saatusesse, kus Inglismaa ja
teised Euroopa riigid siplevad, kus on ulatuslik moslemi kogukond –
sest moslemi misjonimeelsus on samaväärne näiteks ortodoksi
misjoni meelsusega – nii kui mingi kogukond on mingil maal usus
kinnistatud ja seal on kasvõi üks medresega mošee – mille
rajamise vastu ma kristlasena pole, see oleks vastavuses „Ligimese
armastusega” – kuid sellest hetkest alates hakkab moslemi
lihtinimene ja intelligent
lugema seda riigiterritooriumi Moslemi riigiks – nagu kristlased
loevad Eestimaad Maarjamaaks!! See tähendab, nende silmis kehtib
seal šariaadi seadus – ja mitte üksnes moslemitele vaid ka
kohalikule elanikkonnale! Sellest tuleb ka rääkida, ja seda ei tohi
salata. Seetõttu olen ma Eestimaal nõus sallima ainult liberaalseid
moslemeid, kes oma usku fanaatilisel tasemel ei praktiseeri... samas,
ise ma praktiseerin oma usku fanaatiliselt. See poleks lihtsalt
mõistlik, kuna tähendaks, et varem või hiljem peaksin ma
lahinguväljal nendega kohtuma. Nad ju nõuavad selles ühiskonnas
sama rolli, mida edendavad kristlased – kaks objekti või subjekti
või ideed ei saa sama ruumipunkti täita – nõrgem peab tugevama
ees taanduma, ja kuidagi mulle tundub, et enamus kristlasi on liialt
liberaalsed, et fundamentaalsele usule vastu seista. Tuletage jälle
juurte näidet meelde. Seal, kus on rohkem elu, sinna läheb ka
ülejääk sinu juurest
– samal põhjusel jookseb ju külaelu tõmbekeskustesse kokku –
sest see on sama põhimõte.
Kui
pagulased siia tulevad, siis elu, nagu me seda praegu tunneme, jääb
möödanikuks! Sellised
on lood Õelusega – kuidas on sinuga lood ja kelle poolt sa tahad
olla! Kas Esimese Eesti poolt, kus oli homogeenne eestlus või Teine
Eesti – kus on multikulti ja liberaalsus? Et anda teed Kolmanda
Eesti jaoks, mis on Moslemiriik – kui me jääme Euroopasse? Sest
on ka alternatiiv, mis on väga nutune ja selle nimi on Venemaa –
sest nende autokraatlik antiliberaalne poliitika on ainus vastumõju
sellele tulevikule, mida ma teie silme ees maalin. Kuid Venemaal ei
lähe paremini, sest ka nemad on kuristiku äärel ja peavad varsti
Hiina pagulaste ees taganema ja selle kaudu hinduiseeruma!! - Seega
sealtkaudu võib Eesti hoopis budistlikuks riigiks muutuda. Mis on
sinu valik, otsusta nüüd! Minu valik on Kristus! Aamen! Hallelujah!
No comments:
Post a Comment