Thursday, November 17, 2022

Kuidas tegelda kiusajatega?

 Jordan Peterson, How Civilization can easily turn totalitarian 

Vee, Elon Musk makes fun of Jimmy Fellon 

Jordan Petrson, how to deal with bullies? 

Spirited Away Analysis 

Me oleme Tallinnast, me maksame -- Kas te olete Inimesed 

Zaheer ends the Earth Queen 

Life of a Twitter Employer 

Starbucks Employer 25 hr per week

Enne kui te hakkate mind üleolevalt neimama, see kogemus on tulnud mulle isiklikust elust, olles kiusatav ja kiusaja. Ma olen sellest varemalt juba rääkinud kas siin blogis või kusagil mujal. Ma räägin tihtilugu rohkem, kui suudan mäletada -- kuid kordamine on Tarkuse Ema ja üle kordamine tema Vanaema!! Ma käsitlen siin ka minu kogemust ja kaemust Üleinimesest ning Üliinimesest (Alzumensch; Humanism; Wokeness; 666; läila; jne.) 

1. Mina Ise on Kiusaja! Minu isiklik kogemus kiusajana oli seonduv minu noorema  vennaga, kes sündis vaimse puudega, mis tegi tal võimatuks emotsionaalselt areneda kaugemale kui 14 eluaastat. See tegi tema sama ära kasutatavaks, kui Dostojevski "Idioot" kes näeb inimestes ainult tema head poolt ning on otsekohese ütlemisega, kui seda pole võimalik kohaldada -- näiteks, meie Isa ta vihkab kirega, kõige selle eest, mis seesinane on suutnud korda saata ja et nimetatu pole teda omaks tunnistanud. Ehkki me mõlemad olime lapsepõlvest saati nagu isa suust kukkunud. Aga jah, see isaliini pidi päritud vaimupuue... -- Kuna asjalood just niimoodi arenesid, et mina olin niimoodi sohilapsena sündinud väljaspool abielu aga vaimselt tervena; samas kui mu vend oli sündinud abielus, kuid vaimse puudega, siis leidsin ma tihti ennast vihkamise-armastuse-kiivuse-süütunde sapisest nõiaringist. 

a) Ma vihkasin oma venda, kuna vaimne puue tähendas, et mu vennale pöörati rohkem tähelepanu ja mina pidin ruttu suureks kasvama, et olla talle kohane Vanem Vend! Ma siiamaani võdistan end mõtte peale, et mina peaksin kellegile olema eeskujuks... Mulle on alati meeldinud Triksterid, sest nemad on Vabad Hinged, kes toovad tule taevast alla, nagu Eelija ja Prometeus, sest seda jäi mu üleskasvamisel kõige rohkem vajaka -- vabadust ja enesemääramist. Igal pool oli mingi reegel või komme risti ja põiki teepeal ees! 

b) Ma armastasin oma venda, sest ma olin pärinud palju Kohusetunnet ja Tahtejõudu, ning ma aktiivselt tahtsin olla hea esmasündinu -- mis antud kontekstis olles litsutud kahe skorpioni kaevikusõja ning ühe jäära vahendamisega valvsa rahu õhkkonda! Kui te olete vaadanud filmi "Beirut" siis see oli täpet seesama õhkkond. Ainult Jumal teab, kuidas minust ei saanud usuterroristi, kas siis kristlaste või moslemite või rahvuslaste poolel, mis on minu profiilis, mida ma pidevalt jälgin, et mitte langeda... Kui ükskord koerad on ketist ja kaevikust välja lastud, siis on raske neid tagasi püüda. (Lord of War Beware the Dog!) Samas ma sain ruttu aru, et väga palju asju oli väljaspool minu meelevalda!! 

c) Ma olin kiivas selle saamata jäänud armastuse pärast, ning oma venna nõtruse pärast, et ta ei vastanud minu standardile (Youjo Senki vallandamise stseen, mille eest peategelane tapeti ja teise reaalsusesse ümber sündis) Ma pidasin seda isiklikuks solvanguks, et keegi, kes on minuga nii sarnane ja omab sama veresidet, ei suuda ennast juukseidpidi sohust välja tõmmata... Kohati on see hirmutav, kui sarnased ja erinevad me tegelikult oleme ja nii lähedased kuid kauged. 

d) Ma tundsin end süüdi, et mina olin saanud selles geeni loteriis nii öelda parema liisu. Ma küll tunnen aeg ajalt maniakaal-depressiivseid aistinguid, kuid võin neid kolmandas isikus vaadelda ning neist keelduda. Mu vend ei või mitte millestki vaimsel tasandil keelduda, ja peab kõik isiklikult läbi põdema ja katsuma. Tihti lugu olen ma ennast vaimselt lõiganud või tasa lülitanud, et mitte enam mõista või aru saada, et tunda oma tegude tagajärgi. Sest lapsena oli mul kiire aievahetus ning kõrge stress, mistõttu ma olin väga peenike, ehkki ma tahtsin näha välja nagu mu vend. Ma ei olnud kunagi rahul, et ma 1.82 cm pikaks kasvasin -- 1.64 oleks olnud piisav kui ma oleksin võinud päkapiku kombel ringi tatsata, nagu mu vanaisa vend välja näeb. Aga ma näen välja kui haldjast bard... Ma vihkan haldjast barde!! Nad suudavad kõike, olemata seotud millestki. Ma tundsin end süüdi, et ma olin juba maast madalast "Diagonaalselt paralleelne Horisontaal-vertikaal" mõiste mille ma laenasin ühelt Poogenistilt tema luuletusest. Ma võisin järgida reegleid ja neid rikkuda, ilma vaimse tagajärjeta. Ma sain rohkem karistada, kuna olin eeskuju ning esmasündinu, mõnikord ka asjade eest, mida ma ei teinud, kuid mind ei olnud võimalik kasti panna. Ma võisin olla nii rahvasummas kui üksinda. Kui teised väänaksid oma vaimu niimoodi, nagu mina tegin Voldemorti ning Varikätke, siis oleksid nad ammu juurviljad, kuid minule pole see klaaslagi ette tulnud. Üks põhjuseid, miks ma kristlaseks hakkasin, oli, et saada midagi enda kohale. Et mul poleks liiga palju seda piiritut silmapiiri vaadet, mida nihilism pakub ja eksistentsialism meie post-modernistlikus maailma pildis emuleerib. Ma tundsin ennast süüdi, sest mu vanaema, kes ise olles Luterlane, ja mitte käies kirikus, pani mulle nalja pärast nimeks Kristjan!! Täpselt, nagu Kierkegaard oma isa surivoodil sai aimu selle noorepõlve Jumalasajatamisest, tundsin mina Auvõlgu Jumala ees, et mu nimi oli nii öelda vaikimisi seljataga värbajale inglile üles antud! 

Kõige sellepärast, olin ma nagu Gerberos oma venna ümber ja iga tema pisema vea küljes, mis mulle pinnuks silmas oli... Kui palju kordi ma tahtsin temaga kohti vahetada, et mitte olla Walgekaaren. Temal oli Lõvi/Seana parem tähemärk et saada juhiks, samas kui minu Sõnn/Koer sobib vaid auvahtkonda... Mis oleks olnud parem, kui leida mu venna tähemärgiga isand ja olla tema orjaks igavesti, ning anda oma elu, nagu vanasti rüütlil oli kombeks või sammurail. Aga siin me oleme! Seetõttu ma kiusasin oma nooremat venda taga nagu Peninna Hannat taga kiusas. 

2. Koolis olin ma Kiusatav, sest mu pea oli pilvedes; ma haisesin, sest häbenesin oma riista suurust (seega ei pesnud pärast kehalise kasvatuse tundi); ma ei osanud oma sõna pidada ja sõpru valida, ning sellele valikule kindlaks jääda, ning püüdsin inimesi rahaga ära osta; samuti ma plagieerisin palju teiste aistinguid ja kirjutisi, oskamata lugemispäevikut pidada, mis minu jaoks oli copy-paste. Kuna ma olin nagu murtud tiivaga lind, siis nais-õpetajatel oli kerge oma ema instinktid minu kohal üles leida, ja mind teistele õpilastele eelistada, kuna mul olid naiselikud maneerid, mida ma siis ei osanud kõrvalt vaadata. Sisuliselt seda sama, mida ma arvasin oma nooremast vennast! 

3. Kiusamine ei sünni tühjalt kohalt. Igas kogukonnas on Alfad ja Omegad; ning hall mass nende keskel. Alfad on need isakesed, kes juhivad ja kiusavad; Omegad need kiusatavad, kes pole mingil põhjusel kogukonda vastu võetud, kas et nad on liiga uued või on midagi taunitavat teinud, mis nende usaldus krediidi ära nullis -- minu puhul oli see halb hügieen, sest klassi ruumis haisemist ei andesta ükski kooliõpilane. Ja mulle tehti konstantselt selle puhul teiste poiste poolt märkusi, samas kui tüdrukud mind haletsesid -- ja ma elasin eituses, olemata võimeline probleemi isegi enese ees tunnistama. Kunagi peaks iga Omega, kas siis halli massi ülenema või juhiks saama, et võtta oma kohused ja vastutuskoorem, nagu hundi karjas... kuid mina olin metsa poole... nagu Walgekaaren!! 

4. Ära kunagi mine Kiusatava poolel Kiusajat neimama, sest sina ei tea, mis nende vahel juhtus! Võib olla on Kiusaja süüdi; võib olla on Kiusatav süüdi; võib olla nad on mõlemad natuke õigusega ja süüdi! Aga inimestel on kerge Kiusajat tümitada, sest tihtilugu on tema ekstrovert ja koleerik; samas kui Kiusatav on Introvert ja Melanhoolik.  Tihtilugu on Kiusatava hinded paremad, sest talle istub vaikne ja naiselik õpe paremini, kui mehelikule kiusajale, mis ei pea olema reegliks. Ma räägin isiklikust kogemusest... Ja kuna esimesed viis klassi on naisõüetajad absoluutses enamuses, sest nad on palga tingimustega alati nõus, samas kui meesõpetajad tõmbavad uttu era koolidesse või asutavad oma enda idufirma!! 

Ma siiamaani tänan Jumalat, et mu kasuisa on jäänud mehena tööõpetuse ausale rajale, ja pole oma talendiga Eesti maalt Brüsselisse karanud, nagu tema eksnaine soovitas... Jumal teab, et eesti vajab Meeste ärkamist, mitte kirikute vaid ka koolide tarvis. Et hüvitada seda auvõlga, mis Sotsialismus venestamise ajal siin korda saatis... Aga koolide rahastamine on naisõpetajate lepliku meele tõttu alati vaeslapse rollis olnud. Kuidas sa tõstad hinda, kui keegi ei tõsta pead, sest tahab oma kohta hoida. Samas kui Alenderid lähevad Estoniaga Põhja!! 

5. Märka probleemi enne, kui Kiusaja Kiusatavale suhu annab, nagu juhtus filmis Klass. Minuga ei läinud ainult sellepärast nii halvasti, et mul oli oidu, mitte kedagi pedeks sõimata. Püüdke aru saada, et Koolis on sama hierarhia nagu vanglas. Solvangute määramisel loeb väga palju, kes solvab Keda!! Ja kui sa oled see, kes keeldus end kehalise kasvatuse tunni järel pesemast, siis ei leia sa just palju empaatiat poiste seast, kui sa Kiusajat Pedeks sõimad, mis on kõige vängem solvang, mida on võimalik koolis poiste vahel toime panna. Mida rohkem tüdrukuid su klassis või naisõpetajaid sinu poole astuvad, seda rohkem sa kannatad. Sest a mängid litsi! Kui sa tahad kedagi pedeks sõimata, siis ta parem haisegu aknooli järgi; olgu autistlik ja muidu õpetajate süleloom nagu mina olin, kuid mitte see, kes õiglase märkuse tegi. 

Täiskasvanutega aga on see probleem, et nad valetavad, raisad, ja teevad sohki. See ei meeldi koertele ega instinktiivsetele inimestele, kelle hulka lapsed koolis kuuluvad, kuni pärast puberteedi läbi põdemist ja kas siis meheks või naiseks kasvamist... Väga kerge on filmi Klass kiusajat hukka mõista, kui sa oled kogu filmi näinud. Väga raske on soovitada seestpoolt, lapse perspektiivist, mida paremini teha!! Ma otsisin seda klippi googli kaudu, kuid arusaadavalt on see tsenseeritud... Ma ei taha õigustada ei kooli tulistamist ega -kiusamist, kuid sellele on indikaatorid, mida naisõpetajad pooli valides armastavad eirata... 

Näiteks minu enda kooli kiusaja pidi mu prillid kinni maksma, mis vastu kivi põrandat katki kukkusid, kui me treppide peal nagistasime; ja see keelas tal perega puhkusele minemast, mis oli vast kevad vaheaja paiku, kui mu mälu mind ei peta -- enne seda saime suhtkoht normaalselt läbi, kuid pärast seda oleks nagu must kass meie vahelt läbi käinud, ehkki seesama mees takistas mul enesetapu mõtetega flirtimast ja sisuliselt päästis mu elu. Ta ise vist ei teagi... Ma siiamaani meenutan seda auvõlga Jumala palge ees, palves, mida see mees mulle tegi, ehkki ma tema elu raskeks tegin, ja tema istuma jäämises natuke kaassüüdlane olin... 

6. Leia Kiusajatele positiivset tähelepanu ja tegevust (Naruto ja Iruka Umino suhe) sest neil on palju rakendamata energiat, mida naiselik koolisüsteem taunib. Keegi ei salli Rebase vaimust seestunud poissi, tema potensialli tõttu teha head või kurja; me tahaksime ainult Harry Pottereid ja Peter Pettigrew'sid vastu võtta, arvates et viimane on hoopis Neville Longbottom! Kuid seda õnne meil ei ole -- kuidas ma vihkan Harry Potterit ja oma sarnasust temaga; kui poleks olnud Draco Malfoyd; Severus Snape'i; Profesor Slughorn'i ja Tom Marvolon Riddle alias Voldemort'i -- ma oleksin Rowlingu raanatuhakatise minema visanud, kuid kuna see oli mu noorema venna esimene tõsine mitte koomiksi laadne raamat, siis andsin ma sellele Sõrmuste Isanda ja Kääbiku kõrval võimaluse... See oli terve pere jaoks suur asi, kui mu vend õppis esmakordselt raamatuid lugema!! Ma olin nii uhke ja õnnelik Tema pärast -- Samuti Professor Minerva McGonnegal oli ideaalne naisõpetaja nagu ta olema peab; ning Professor Umbridge; Reporter Skeeter ja Sibyll Trelawney koos Gilderoy Lockhardi litsi löömisega, kes käitus nagu pede, selle vastaspool, ei lasnud mul oma raskemeelsusesse langeda... 

7. Paku Kiusatavale karme ja õiglasi reegleid, ning ära tee allahindlusi!! Mina sain alati oma ema käest nuhelda, kui ma Ihastes oma naabrite maale eksisin, mis oli vahe aedade puudumise tõttu üsna lihtne. See oli ju ühis-aiand. Nüüd on kõik krundid ilusasti eraldatud. See isegi hüvitas need alusetud kahtlused-karistused, mis ma lambist või venna eest sain... 

Kiusatav ei ole loll ja tihtilugu teab isegi, mida ta valesti tegi; ja kui sa teda kogu aeg patroneerid, siis lõpuks ta annabki alla ja hakkab Emalendurite peal liugu laskma, milles "Valgustunuid" /(Woke) süüdistatakse, et nad tootvat liiga palju pedesid (cuck) ja mitte päris mehi (chad) sest nii on ohutum oma agendat jutlustada, kui keegi ei suuda vastu vaielda, sest ta pole nii kaugele isegi arenenud!! Aa ilma täitsa meesteta pole ka Ürgnaisi! Sa ei või loota printsi valgel hobusel, kui sa toodad Kaval-Antsu; Rehepappi ja Vanapaganat!! Meestel peab olema Õigus ja Vastutus valida nii Head kui Kurja, või meil ei ole koitu... kummatigi mitte Koidulat!! Samamoodi lasti ärid Nõukogude liidus põhja, et mitte edukad firmad päästeti edukate arvelt ära, kuni kedagi enam ei kottinud ja kõik hakkasid liugu laskma. "Mõisa köis, las lohiseb!" Või nagu anime's "Spirited Away" Sen to Chihiro no Kamikakushi. Või nagu see söe krattide enese vigastamine, kui nad nägid, et nad võivad suure lapse peal liugu lasta, mis peaaegu nende lepingu tühistas!! (10:22)

 Küsimus pole ainult sisse elamises ja nõder olemises vaid valede oskuste ning teadmiste omamises, millest on vaja oma karikas tühjaks juua ning pesta, et uut vastu võtta. Aga seda meie kultuurapropriatsioonist lehkavas ühiskonnas palju ei tunnistata! Ainult sõrme otsaga vastase silmast pindu otsides. Samuti vanemate päritud patt -- milleks antud näites oli vaimudele mõeldud toidu söömine, sest krediitkaart maksab!! (Me oleme Tallinnast, Me maksame!" Eesti kinematograafias) 

8. Üleinimene tuleb niikuinii, ükskõik mitu setut üli ja alavõrret tema teepeale ette veeretada, sest me kõik oleme inimlikud ja pilgutame silmi ning osutame kingaga! Mida rohkem sa seda muru niidad, seda rohkem ta kaose teooria järgi mühisema hakkab ja pead tõstab, kuni Zaheer su õhu kopsudest ära hingab... Täpselt nagu Nietzsche ütles "Nõnda kõneleb Zarathustra" raamatus vastandades Nihilismi ja pimeda Eksistentsialismi /Humanismi/ Postmodernismi järgimises, teeseldes, nagu me oleksime jumalate järgimisest üle saanud, sest meil on teadus. Nietzsche elulugu ja pettumine Teoloogias; Filosoofias ja Filoloogias oli paljuski sarnane kuidas ma oma teoloogia õpingud ära käkkisin, kui Eduard Lohse ja tema "Uue Testamendi Teoloogia" mulle tee peale ette jäi ning silmad avas, et Teoloogid ei taha mitte Jumalariiki teenida, vaid Schleiermacheri kombel oma ateistidest sõprade ees Jeesuse ajaloolist olemasolu kahetsevad... Seetõttu ei saanud minust ka õppejõudu ega pastorit vaid turvamees!! See on palju ausam amet, mis annab ühiskonnale rohkem tagasi... Fašism ja Kommunism on selle silmakirjatsemise ilmne tulemus ja hind. Vastutusest lähtuvat hüve ei ole võimalik võrdselt jagada nendega, kes sama koormat ei kanna!! Nii kaua, kui soja-töölised töötavad 25 tundi nädalas minusuguse 45-70 tunni vastu nädalas, ei saa mingit konsensust ega kompromissi olla. Selliste ühingu nõudlejate pärast ongi Kommunismil halb maik mann. Prantsusmaalt vist see neli päeva ja kuus tundi ongi alguse saanud... minu arust on see tööandja kiusamine töötaja arvelt, mis saab pensionile minnes kinni maksetud. Ega rikkad aktivistid hooli, nende usaldusfond taob soja-late ja elustiili kinni; samas kui lihttööline viib oma naha turule... Ma loodan, et Trump võidab Usa valimised 2024, sest tema on üks ainukesi, kes ei taha Ameerikat perse keerata. Olukorras kus nii Hiina; Põhja-Korea kui India; Venemaa omavad maailma vallutus ja koloniseerimis plaane ja unistusi; et Inglismaale ja Ameerikale nende mineviku edu tagasi teha, on seda päris palju. Ma loodan, et Florida Kuberner De Santis jääb paika, sest ta jagas matsu, kui oli vaja absurdsetele föderaalnõuetele oma jonn Eestlaslikult vastu panna. Ma ei näe praegust, et keegi suudaks tema mantlit pärida ja Trump vajab oma teist ametiaega, et oma elutööd demokraatide kiuste tsementeerida. Pärast seda pole ma enam De Santise vastu ja ta võib voogata nagu Tõusulaine või Esmasündinu!! Ekrel ja Reformierakonnal on siit palju õppida, kuidas poliitikat tuleb riigimehelikult teha!! Nõnna tehke kiusajatele, aga nüüd laske jalga, pole mul teile rohkem midagist öelda... Sündigu teie tahtmine! Aga Jumal saadab teid selle eest kohtu alla... nii et elage selle päeva nimel, et teil poleks ühtki kahetsust.

No comments:

Post a Comment